Ontwikkeling van het onderwijs

De leergebieden waaraan aandacht wordt besteed staan genoemd in de wet op het Primair Onderwijs. In het verlengde van deze wetgeving zijn de belangrijkste uitgangspunten van ons onderwijs: een ononderbroken ontwikkelingsproces van leerlingen; dat wil zeggen de ontwikkeling van emotionele en verstandelijke intelligentie en creatieve, sociale, culturele en lichamelijke vaardigheden binnen een multiculturele en multireligieuze maatschappij.
Op allerlei manieren krijgt dit vorm binnen de scholen. Zo participeren de scholen in allerlei projecten, zoals projecten in het kader van het onderwijs kansenbeleid, Gemeentelijk Achterstandenbeleid, Weer Samen naar School, etc.

 

Meer informatie over locale projecten en andere onderwijsvernieuwingen is verkrijgbaar bij de directeuren.
Op stichtingniveau wordt gestreefd naar een algemeen beleidskader te ontwikkelen, waarbinnen scholen op eigen wijze invulling kunnen geven aan hun onderwijskundig beleid. Zo is er een gemeenschappelijk leerplan opgesteld voor het Dharma onderwijs.

 

Onderwijsinspectie

Afgelopen schooljaar is de inspectie langsgeweest op onze school in Den Haag. Naar aanleiding van het bezoek is de inspectie tot de conclusie gekomen dat de school meer dan geslaagd is om de gewenste veranderingen te realiseren. De Shri Vishnu is een voldoende school.